There is a time to follow your dreams, that time is now!

dinsdag 19 augustus 2014

What's in my schoolbag

Voor de mensen die het leuk vinden, en zeker voor de aanstaande brugklassers onder ons, vertel ik in dit artikel wat ik allemaal in mijn schooltas heb zitten.
Ik heb een Eastpak rugzakje met een lichtblauwe denimachtige print, om precies te zijn de Eastpak Padded Pak'r Rugzak in double denim. Hij heeft aan de voorkant een vak en een groot hoofdvak. Ik begin bij het voorvakje. Daarin zit mijn lunch, meestal twee boterhammen, soms iets anders, en af en toe vergeet ik het ook. Oké, niet af en toe, eigenlijk best wel vaak. Verder zitten er ook mijn sleutels in. Mijn huissleutel, mijn kluissleutel en mijn fietssleutel. Ook zit er maandverband en tampons in, want je weet maar nooit. Verder zit daar mijn portemonnee met mijn schoolpas, ID en nog wat andere pasjes. Ook zit er wat contant geld in, voor het geval dat ik mijn lunch vergeet, of uit school wil gaan shoppen ;). Ook zitten er in dat vak een koekje en een appel, voor de andere pauzes dan de lunchpauze.
Dan het hoofdvak, daarin zitten mijn boeken, want die moet ik gewoon bij me hebben naar school. Verder heb ik een map met tabbladen, lijntjespapier en een ruitjespapier. Dit gebruik ik als schriften. In mijn voorgaande schooljaren gebruikte ik losse schriften, maar die vergat ik steeds, of ik raakte ze kwijt, dus het afgelopen jaar heb ik dit geprobeerd, en ik heb gemerkt dat dit beter werkt voor mij. Ook kan dit schrift niet vol raken, omdat ik gewoon blaasjes toe kan voegen, dus dat is ook een voordeel. Verder heb ik mijn etui met een paar pennen, potloden, een gum, een geodriehoek, 4 markeerstiften, om teksten te markeren en mijn agenda te kleurcoderen, een schaar, een prittstift en een puntenslijper. Verder heb ik nog mijn agenda, een hele simpele, waarvan ik de voorkant zelf gepimpt en gepersonaliseerd heb. De binnenkant is gewoon wit, zonder printje of iets dergelijks. Verder heb ik nog een flesje water, omdat ik graag veel water drink. Ik hervul hem dan ook een paar keer per dag. (Zie ook dit artikel over water drinken.) Als laatste heb ik mijn make-up tasje. Hierin zitten een matterende compact powder met een kwast, een spiegeltje, Babylips in hydrate (de blauwe) een parfum, mascara, handcrème, een wenkbrauwkitje, en een gekleurde lippenbalm.

Dit is alles wat in mijn schooltas zit. Wat zit er in jou schooltas? Heb je nog tips? Laat het achter in de comments!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats hier je reactie